Kinos maakt bijzondere revalidatie toegankelijk

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de vragen die wij het meest krijgen van cliënten. Vindt u niet wat u zoekt? Neem dan telefonisch contact met ons op en we helpen u verder.

Op uw eerste afspraak neemt u een geldig identiteitsbewijs en een verzekeringspasje mee.

Indien u verhinderd bent dient u zich minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Wij kunnen dan nog andere patiënten oproepen. Bij afmelding binnen 24 uur voor de afgesproken tijd zijn wij genoodzaakt de behandeling  in rekening te brengen. U kunt zich telefonisch afmelden op (085) 273 59 84 of per mail via [email protected]

Ja, als u voorkeur heeft voor een man of vrouw kunt u dat aangeven en dan houden we daar rekening mee. Ook als voorkeur heeft voor een specifieke therapeut kunt u dat aangeven, wij kunnen niet garanderen of u daadwerkelijk (altijd) bij de betreffende therapeut terecht kan, dit heeft  mede te maken met agenda bezetting en/of wachtlijst.

Voor de tweedelijns Revalidatie heeft Kinos met de meeste verzekeraars contracten afgesloten. Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waarmee we geen contract hebben dan kunt u toch gewoon bij ons in behandeling komen zonder dat u hiervoor extra moet betalen. Wij vragen wij u dan een Acte van Cessie te ondertekenen waarmee u ons machtigt. Middels deze AvC zorgen wij ervoor dat er geen rekeningen gestuurd worden naar u en handelen wij alles direct af met uw verzekeraar. Alle verzekeraars in Nederland accepteren deze AvC.

Sommige verzekeraars vragen om een machtiging in te dienen. Voor eerstelijns ergotherapie en fysiotherapie hebben wij een contract met alle zorgverzekeraars. Alle behandelingen binnen Kinos Revalidatie gaan af van uw eigen risico. Voor meer informatie kunt u kijken bij Vergoedingen.

 

Per situatie wordt gekeken hoeveel behandelingen er nodig zijn of na hoeveel behandelingen er meer inzicht moet zijn. Over het algemeen kan er tijdens de intake een inschatting gemaakt worden over de duur en frequentie.